Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
14.10.2019
5 důvodů, proč nyní začít užívat vitamin D
5 důvodů, proč nyní začít užívat vitamin D Léto už je za námi, dny se zkracují a slunce se stále více schovává za mraky. Na podzim jsme mnohem méně... číst celé
18.10.2019
Balená voda – určitě ji potřebujeme?
Balená voda – určitě ji potřebujeme?     Studie ukazují, že spotřebitelé spojují balenou vodu se zdravým životním stylem. Pravdou však je: Není vůb... číst celé
10.10.2019
Vzor jídelníčku vhodného pro teenagery
Pro organismus ve vývinu není zdaleka jedno, jaké množství živin a nakolik kvalitní živiny dostává, jelikož jeho imunitní systém, kosti a také nervová... číst celé
Zobrazit všechny novinky

DOPORUČUJEME

TianDe

  • přírodní, léčivé a velmi účinné balzámy na principech činské medicíny
  • získejte zdarma ošetření rukou nebo obličeje
  • transdermální terapie, aromaterapie,
  • konzultace se specialisty

CaliVitaClub

  1. Úvod
  2. Novinky
  3. Vzor jídelníčku vhodného pro teenagery
Vzor jídelníčku vhodného pro teenagery
10.10.2019

Pro organismus ve vývinu není zdaleka jedno, jaké množství živin a nakolik kvalitní živiny dostává, jelikož jeho imunitní systém, kosti a také nervová soustava procházejí intenzivní proměnou. A proto je důležité věnovat zvýšenou pozornost přísunu vápníku, hořčíku, vitamínu C a D, mastným kyselinám omega 3 obsaženým v potravinách. Nezapomínejme, že vápník se nejlépe vstřebává a integruje právě v dětském a pubertálním věku.

 

 

Co by měli teenageři jíst, aby jejich stravování bylo ideální?

Máme pro Vás několik doporučení:

 

Tipy na snídani:

Pravé müsli (připravte si sami müsli z přírodních obilných vloček a semínek, např. z ořechů, arašídů, mandlí apod.). Sladkou chuť dodáte přimícháním sušeného ovoce.
Žitný chléb, plátek libové šunky, plátek sýra, zelená paprika a rajče.
Celozrnný chléb, dvě vajíčka, sýr.


Tipy na svačinu:

Kuličky prosa, otrubové sušenky, celozrnná tyčinka, jogurtový nápoj, kefír, zelenina, ovoce.

 

Tipy na oběd:

Různé polévky, podle ročního období.
Maso – především kuřecí, krůtí, ryby, občas i hovězí a vepřové.
Přílohy: rýže (nejlépe tmavá nebo jasmínová rýže), bulgur, kuskus, amarant, dušená zelenina, jen občas brambory (pečené raději ve slupce, ne smažené na tuku).
Zapékaná cuketa, tykev, květák, zelené fazole, kapusta apod. (s mletým kuřecím nebo krůtím masem).
Těstoviny – pokud možno ze semoliny – doplněné zeleninou a masem.

 

Tipy na odpolední svačinu:

Domácí tvarohový krém.
Dva plátky extrudovaného pšeničného chleba se sýrem a okurkou.
Hrst olejových semínek s ovocem.


Tipy na večeři:

Grilovaná kuřecí prsa nebo ryby s jednoduchými, ale rozmanitými saláty (ledový salát + zelenina, zelný salát s jablky, celerový salát s mrkví, salát z červeného zelí s hruškami, zelný salát s mrkví).

Dohlédněte také na dostatečný pitný režim, přičemž základem by měla být kvalitní voda (nejlépe zásaditá voda), neperlivá minerální voda, doma připravovaný ovocný čaj, bez dalších přísad.

 

Nezapomínejme, že téměř 20 % dětí ve věku 9 až 14 let trpí nadváhou, což znamená, že každé páté dítě má v dnešní době problémy s váhou.

Nejlepším příkladem jsou rodiče!

 

Pokud máte dojem, že vaše dítě nekonzumuje výše uvedené potraviny v dostatečném množství, snažte se ho tímto nasměrovat na tuto cestu.

zdroj: www.calivita.com

Provozovatel

Soňa Navrátilová,

IČ 63238586, DIČ CZ526213216,

 

Najdete nás

Tylovo nábřeží 367/10, Hradec Králové

Telefon: +420 495 275 141

Kontakt
pondělí - pátek 10 - 18 hodin
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.